Середа
09.07.2025
02:00
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
З класом - класно!

13:17
Творчі завдання з української мови 4 клас (продовження)

                                 ЧИСЛIВНИК

------------------------------------------------------------------------------

1   Запиши числiвники словами .

         11 , 50 , 60 , 70 , 80 , 90 , 16 , 600 , 1996

 

2   Поєднай числiвники з iменниками. Запиши утворенi словосполучення.

         11 (кiнь) , 50 (день) , 20 (корова) , 2 (село) , 3 (учень) ,

         10 (дiвчина) , 32 (дiти) , 23 (номер) , 3 (яблуко) , 6 (вiвця).

 

3   Вiд числiвникiв , якi вiдповiдають на питання  скiльки?  утвори числiвники

    якi вiдповiдають на питання  котрий? який?

         П`ять --                   Сорок вiсiм --

         Шiстнадцять --             Двадцять п`ять --

         Шiстсот --                 Шiстдесят один --

 

4   Поєднай кожен числiвник з одним iз поданих iменникiв та запиши їх .

         1 , 2 , 5 , 16 , 70 , 600 , 34 .

         Стiл , хлопець , книжка , мiсто , корабель .

 

5   Запиши арифметичнi вирази словами разом з отриманою вiдповiддю .

         65 - 30 =                  11 + 14 =               78 - 54 =

         41 - 31 =                  500 + 20 =              700 - 70 =

 

6   Запиши словами час , якй показав годинник .

    Використай рiзнi способи називання часу .

         10 год.45 хв. ,  14 год.15 хв ,  22 год.17 хв .

 

------------------------------------------------------------------------------

                                ЗАЙМЕННИК

------------------------------------------------------------------------------

1  Прочитай речення. Випиши займенники.

         Рiдна мати моя , ти ночей не доспала.

         Ми є дiти українськi , хлопцi та дiвчата.

                   Один одвiт я тiльки маю :

                   Се справи рiдної любов.

                   За тебе , мiй коханий краю ,

                   Готовий я пролити кров.

 

2   Спиши речення . Займенники , що у дужках , використай у потрiбнiй формi .

         О , слово рiдне -- чисте джерело , (я) з дитинства в юнiсть привело.

         За (ти) завше будуть мандрувати очi материнськi i бiлява хата .

         Всiм серцем любiть Україну свою -- i вiчнi ми будемо з (вона) .

 

3   Перебудуй текст , замiнивши 1-шу особу однини на 2-гу особу однини.

            Я блукав по весняному лiсi. Настрiй у мене був пiднесений. Я радiв

         веснi. Та раптом менi почулося жалiбне попискування.  На лiсовiй

         стежинi я побачив зайчика , який потрапив у сiльце. Вiн дивився на

         мене вологими очима i тремтiв вiд страху . Моє дитяче серце пiдказало

         як треба дiяти ...

            Зайчик зупинився , вдячно подивився на мене i подався геть.

 

4   Постав займенники у потрiбнвй формi . Запиши словосполучення .

         З (вона) , пiд (ми) , за (ти) , перед (вiн) , вiд (ви) , у (вони) .

 

5   Перебудуй текст iз змiною першої особи однини на другу особу множини .

         Я люблю вiдпочивати в селi. Там дуже красиво. З усiх бокiв село

         оточене лiсом , а недалеко протiкає рiчка. У мене багато друзiв ,

         з якими я ходжу в лiс. Вечорами я слухаю бабусинi казки.

 

------------------------------------------------------------------------------

                                 ДIССЛОВО

------------------------------------------------------------------------------

1   Спиши речення. Пiдкресли дiєслова , вжитi в переносному значеннi.

         Реве та стогне Днiпр широкий ,

         Сердитий вiтер завiва.

              Чорна хмара з-за лиману

              Небо , сонце криє ,

              Сiре море звiрюкою

              То стогне , то виє.

 

2   Спиши текст . Пiдкресли дiєслова , вжитi в переносному значенi.

         Клен цiлу зиму спав. Крiзь сон вiн чув завивання хуртовини.

         Холодний вiтер нагинав його вiти. Та ось одного ранку до клена

         доторкнулось лагiдне промiння сонця. Прокинулось дерево.

         Воно зiтхнуло , розправило плечi , зазеленiло.

 

3   До поданих слiв добери вiдповiднi синонiми , поданi у дужках .

         Дрижати , ...              Забруднити , ...

         Дужчати , ...              Пiдстерiгати , ...

         Жалувати , ...             Розвиднятися , ...

         ( Сильнiшати , тремтiти , жалкувати , замерзати , чатувати ,

         свiтати , труситися , мiцнiти , шклдувати , засмальцьовувати ,

         засiдати , днiти ).

 

4   До поданих дiєслiв добери антонiми .

         Позичати -- ...            Нагинати -- ...

         Брати -- ...               Вiдкручувати -- ...

         Будувати -- ...            Грiти -- ...

         Присипляти -- ...          Забороняти -- ...

 

5   Прочитай. Подiли текст на речення i запиши їх. Пiдкресли дiєслова.

         Нашi предки лiпили посуд руками i випалювали на вогнищi уже в тi

         далекi часи люди прикрашали його простими рисунками зараз гончарi

         роблять iз глини горщики , миски , глечики вони передають свiй

         досвiд молодому поколiнню молодь продовжить цю цiкаву i потрiбну

         справу.

 

6   Випиши з тексту дiєслова минулого часу i добери до них вiдповiднi

    дiєслова теперiшнього i майбутнього часу.

         В одному селi жив дуже вродливий парубок. Вiн любив ходити на берег

         рiчки i , схиливши голову , дивився у воду на свою вроду. I одного

         разу повз того хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрiсно , що

         парубок гарний ...

 

7   Вiд поданих слiв утвори дiєслова в неозначенiй формi i запиши їх.

         Спiв --                 гра --                зелень --

         плач --                 крик --               хвороба --

         ходьба --               друг --               малюнак --

 

8   Випиши дiєслова в неозначенiй формi .

         Читаю , сидiти , розмовляв , читати , розмовляти , митимусь , мити ,

         пишаюся , пишатися , вчитися , вчуся .

 

9   Вiд поданих дiєслiв незавершеної дiї утвори дiєслова завершеної дiї .

         Грiло -- ...     летiв -- ...      текли -- ...      зеленiла -- ...

 

10  Доповни текст , вставляючи дiєслова майбутнього часу .

         Скоро у лiс ..... справжня весна. У зелене вбрання ..... дерева та

         кущi .  ..... лiсовi квiти i трави .   ..... джмелi та iншi комахи.

         У затишному гiллi ..... солов`ї , ...... зозулi.  ..... своїм мiцним

         дзьобом у суху гiлку дятел.

 

11  В один стовпчик випиши дiєслова першої дiєвiдмiни , а в другий -- другої.

         Читати , сидiти , рахувати , летiти , бiгати , писати , рости ,

         говорити , будувати , сiяти , кричати , горiти , дивитися , стояти.

 

12  До поданих iменникiв добери дiєслова першої особи множини .

         Комбайном ...              Ножем ...               Язиком ...

         Сокирою ...                Рубанком ...            Пилкою ...

 

13  Перебудуй текст , замiнивши першу особу дiєслiв на другу.

         Я встаю рано , вмиваюся , прибираю постiль , снiдаю i йду в школу.

         По дорозi заходжу до Сашка. Це мiй друг. Я йому з захопленням роз-

         повiдаю про всi вчорашнi новини. Ми веселi йдемо на уроки.

 

14  Встав замiсть крапок пропущенi букви.

         Бач...те , вч...те , воз...те , iд...те , чита...те , сто...те ,

         раху...те , бiж...те , дума...те .

 

15  Вiд неозначеної форми дiєслiв утвори дiєслова третьої особи однини

    теперiшнього часу.

         Писати -- ...            Лежати -- ...           Бачити -- ...

         Нести -- ...             Цвiсти -- ...           Робити -- ...

 

16  Встав замiсть крапок пропущенi букви . Вiд поданих дiєслiв утвори iменники

         Посад...мо , люб...мо , пиш...мо , друж...мо , шепоч...мо ,

         сто...мо , прибiж...мо , намалю...мо .

 

17  Випиши , розкриваючи дужки , спочатку дiєслова , що пишуться з  "не"

    окремо , а потiм -- що пишуться з  "не" разом.

         (Не)хтувати , (не)читати , (не)валити , (не)навидiти , (не)здужати ,

         (не)вiдступати , (не)говорити , (не)спiвати , (не)заважати .

 

18  Вiд дiєслiв неозначеної форми утвори рiзнi часовi форми.за зразком :

    Нести -- несли , несемо , будемо нести .

         Бiгти --                   Лежати --               Вчити --

         Працювати --               Рiзати --               Танцювати --

 

------------------------------------------------------------------------------

                                  ПРИСЛIВНИК

------------------------------------------------------------------------------

1   Спиши вiрш. Пiдкресли прислiвники.

         Тихо над рiчкою , в нiченьку теплую , спить зачарований лiс .

         Нiжно шепоче вiн казку таємную , сумно зiтха верболiз.

         Нiчка розсипала зорi злотистiї : он вони в рiчцi на днi ,

         Плачуть берези по той бiк срiблистiї , стогне хтось тяжко ввi снi.

 

2   До поданих дiєслiв добери вiдповiднi прислiвники , поданi в дужках.

         Розвiдувати , звертатися , ходити , виконувати , оберiгати ,

         турбуватися , думати , бачити , рухатися , з`явитися , шукати .

 

         (Гарно , ввiчливо , рiвно , добросовiсно , нiжно , довго , вiрно ,

          добре , впквнено , несподiвано , завзято)

 

3   Доповни ряди :

         ( Як? )     Щасливо , гарно , ... , ...

         ( Коли? )   Вранцi , восени , ... , ...

         ( Де? )     Праворуч , близько , ... , ...

         ( Звiдки? ) Здалеку , згори , ... , ...

 

4   Вiд поданих прислiвникiв утвори iменники , прикметники , дiєслова

    за зразком : Сумно , сум , сумний , сумувати .

         Весело.       Добре.       Красиво.       Синьо.

 

5   До поданих прислiвникiв добери синонiми , поданi в дужках.

         Багаторазово , безжалiсно , важко , видимо-невидимо , гарно ,

         глухо , дбайливо.

         ( Багато , скрутно , безсердечно , часто , добре , тихо , старанно )

 

6   До поданих прислiвникiв добери антонiми .

         Вчора --             Разом --              Всюди --

         Спочатку --          Корисно --            Спереду --

 

7   Доповни речення однорiдними прислiвниками i запиши їх.

         Весною рiчка розливається (де?) ... , ...

         Весняне сонечко свiтить (як?) ... , ...

         Лiтнє сонце пiдiймається (куди?) ... , ...

         Дерева вiд вiтру шумлять (як?) ... , ...

 

8   До кожної пари слiв , що злiва , добери пари слiв , що справа , так ,

    щоб прислiвники у них мали протилежне значення.

         Допоможу тепер ,                       повернувся звiдти .

         Пiшов туди ,                           дивиться сумно.

         Вчора приїхав ,                        сiдає низько.

         Розмовляв весело ,                     вiдпочину потiм.

         Летить високо ,                        сьогоднi вiд`їхав.

 

9   Пошир речення однорiдними прислiвниками , поданими у дужках i запиши текст

         Зiйшло сонце.  ... , ... дихнув легенький вiтерець.   ... , ... за-

         спiвав вiн свою пiсню.   ... , ... спiває береза. Слухаючи її , хо-

         четься пiдiйти , та обняти бiлокору красуню.  ... , ... спiвав дуб.

         Коли чуєш його пiсню , то самому хочеться бути сильним та вiдважним.

 

         (Ласкаво , привiтно , лагiдно , весело , радiсно , нiжно , трепетно ,

         мужньо , величаво , вiдважно)

Переглядів: 2094 | Додав: манюня | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar