П`ятниця
04.07.2025
19:48
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Січень 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
З класом - класно!

13:15
Творчі завдання з української мови 4 клас

            ТВОРЧI  ЗАВДАННЯ  З  УКРАЇНСЬКОЇ  МОВИ  ДЛЯ  4  КЛАСУ

==============================================================================

                               МОВА I МОВЛЕННЯ .

------------------------------------------------------------------------------

1   Спиши текст , добираючи за змiстом потрiбнi слова .

            Мова -- одне з багатьох ... , створених людьми . Вона вiддзвонює

         ... народу , його ...  . У мовi -- уся ... народу . Слово рiдне

         ввiбрало в себе вiковiчний ... Днiпра , ... колосся , ... дiброви ,

         ... соловейка , ... трударя на важкiй нивi .

         (душа , плин , диво , iсторiя , спiв , доля , пiсня , шепiт , шурхiт)

 

2   Подiли текст на речення i запиши їх .

            Люди сiють хлiб щедро оспiвана ця праця людська зерно для людини

         i досi залишається земним дивом воно безсмертне кинуте в землю стає

         колосом наливається соками землi й сонця красується радує урожаєм

         нелегко дається хлiб справжню цiну його знають хлiбороби .

 

3   Спиши текст , розкриваючи дужки .

            Дуже давнiм промислом на Українi є плетiння (лоза) . (Лоза) можна

         гнути , переплiтати . Вона не ламається . З (лоза) плетуть кошики ,

         колиски , меблi . Вмiють працювати з (лоза) народнi умiльцi .

 

4   З дужок вибери потрiбнi за змiстом слова i запиши речення .

            Стояла тепла ясна (весна , лiто , осiнь , зима).

            Осiннє (повiтря , небо , горизонт) прозоре , тихе . На безхмарному

         небi сяяло (мiсяць , сонце , зiрки) . Пiд його косим промiнням золо -

         том горiло (стовбур , листя , корiння) (дуби , ясени , клени , липи

         та осокори , берези , верби).

 

------------------------------------------------------------------------------

                                   Т Е К С Т

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Склади речення , добери заголовок .

    а)   верба , священним , деревом , є

    б)   в, пiснях , оспiвана, вона , народних, словами , багатьма , ласкавими

    в)   вербу , тримають , освячену , образами , за

    г)   букети , котикiв , з , вербових , є , найкращим , для , подарунком ,

         рiдних , знайомих , та   

 

2   Спиши речення , пiдкресли слова в переносному значеннi .

         Вiтер з гаєм розмовляє , шепче з осокою .

         Тополi поволi стоять собi , мов сторожа розмовляють з полем.

         Пишається калинонька , явiр молодiє .

 

3   Замiни видiленi слова антонiмами , добери заголовок i запиши текст.

         Сонце заходить , прощаючись iз землею . Затихає легенький вiтерець .

         Перестають спiвати пташки .

 

4   Замiни видiленi слова антонiмами , добери заголовок i запиши текст.

         Прийшла весна . Зазеленiли дерева . Днi стали довшими , а ночi --

         коротшими . Прилетiли перелiтнi птахи . У полях починається гаряча

         пора .

 

5   Склади i запиши текст з поданих речень .

                                    На узлiссi

            З надламаної гiлки сльозиться сiк . Ласкаво пригрiває сонечко у

         лiсi . Однак чує вона кожен шорох , кожен тривожний звук . Вже набуб-

         нявiли бруньки на деревах . Вийшла на узлiсся стара лосиха з довгоно-

         гим лосеням . Задрiмала проти сонця .

 

6   Склади i запиши текст з поданих речень .

                                    У лiсi

            З хлопцями був собачка Дружок . Бiля ялинки хлопчики знайшли мале

         бiлченя . Був теплий сонячний день . Там було гарно i весело . Хлоп-

         чики гарно провели день . Василько взяв його i посадив на дерево .

         Василько i Петрик пiшли в лiс .

 

7   До iменникiв добери з дужок синонiми.

        Шлях , учень , хата .

        (школяр , дорога , будинок , путь , хмарочос)

 

8   Прочитай текст. Це опис чи мiркування ?

    Запиши речення , у якому висловлюється твердження.

         Обкладинка -- важлива частина книжки , її обличчя. На обкладинцi

         друкується прiзвище автора , назва книги. Обкладинка оберiгає

         книгу , робить її красивою.

 

9   Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.

         до , пiшли , лiсу , ми , весною

         легенький , подув , вiтерець

         в , заспiвали , всi , лiсi , дерева

         кожне , свою , спiвало , пiсню , дерево

         спiвала , бiлокора , пiсеньку , красуня , нiжну , берiзка

         пiснею , дуб , вчив , своєю , бути , i , вiдважними , нас , сильними

 

10   З поданих слiв склади i запиши речення.

         курчатками , жовтенькi , на , висипали , кульбабки , траву

         схилах , кульбабки , на , розцвiли , зелених

         краплi , блищать , роси , сонцi , на

         на , виблискували , самоцвiтами , сонцi , роси , краплi

         травi , на , блищали , осiнньої , численнi , павутини , нитки

         повiтрi , у , лiтає , бабиного , павутиння , лiта

 

11   Встав антонiми

         Як є початок , то й ..... буде.

         Геть пiшло з країни горе -- розлилося ..... морем.

         Порожня бочка гучить , а повна .....  .

         З великої хмари ..... дощ буває.

 

------------------------------------------------------------------------------

             ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ТА IНТОНАЦIСЮ .

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Перебудуй розповiднi речення у спонукальнi.

         Ми любимо свою землю.

         Перед їжею треба мити руки.

         За партою слiд сидiти рiвно.

         Кожна людина повинна берегти рiдну природу.

 

2   Визнач тип речень.

         Рiдна мово в рiднiй школi !

         Що бринить нам чарiвнiш ?

         Що нам ближче i милiш ,

         I дорожче в час недолi ?!

 

3   Спиши i пiдкресли слова , що виражають спонукання.

         Учись , мiй хлопче , вiдмiнником будь ,

         Люби i поля , i дiброви !

         I де б ти не був , де б не жив , не забудь

         Своєї вкраїнської мови.

 

4   Запиши вiрш. Пiдкресли звертання.

         Звучи , рiдна мово ,

         На землi рiднiй лийся по вiнця.

         Мово моя українська ,

         Мово моя материнська !

 

------------------------------------------------------------------------------

                  ОСНОВА РЕЧЕННЯ .  ЗВ`ЯЗОК СЛIВ У РЕЧЕННI .

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Запиши речення , визнач їх граматичну основу .

         в`ється , мiж , швидка , берегiв , зелених , рiчка

         голубi , сонце , у , свiтле , вiконця , зазирає

         на , виблискували , самоцвiтами , сонцi , роси , краплi

         туман , золотiй , срiбний , землi , по , гуляє

 

2   Запиши речення i встанови зв`язок слiв .

         Вiтерець ранковий цвiт рясний гойдає .

         Спадають теплi роси на золотi ниви .

         Сонце вийшло iз-за пишної ниви .

         Летiла пташка понад бистрою водою .

         Ось калина над рiкою вiти стелить по водi .

 

3   Доповни речення порiвняннями , запиши i пiдкресли їх основу .

         1) Тоненькi берiзки взялися за руки i пiшли в танок , наче ...  .

         2) Сонце нiжно голубило землю , як ...  .

         3) Усе було вкрите бiлим снiгом , мов ...  .

         4) Шумлять хлiба на полi , наче ...  .

         5) Озеро виблискує на сонцi , нiби ...  .

         6) У краплинi роси , наче ... , вiдбивалося небо .

         7) В`ється , наче ... , неспокiйна рiчка .

         8) Голос дiвчини бринiв , як ...  .

 

4   Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень .

    Пiдкресли спорiдненi слова .

                                    Вербичка

         на , цвiте , галявинi , смiливець-незнайомець

         на , ньому , видно , не , листя

         гiлки , серпанок , окутує , а , рожевий

         то , вербичка , китицi , розпушила

         зiрвав , кiлька , вiтерець , пушинок , по , i , понiс , галявинi

         розсипає , верба , своє , це , насiння , усюди

 

5   Запиши вiршованi рядки. На мiсцi крапок встав порiвняння , поданi в дужках

         З листя падають росинки , нiби сонячнi .....

         Роси падають на квiти i блищать , як .....

         На травi блищать росинки , мов срiблястi .....

                 (Самоцвiти , сльозинки , намистинки)

 

------------------------------------------------------------------------------

                         ОДНОРIДНI  ЧЛЕНИ  РЕЧЕННЯ

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Допиши речення . Мiж однорiдними членами речення постав коми .

         Ведмiдь , рись , куниця -- це звiрi .

         .....   ......   .....  -- це птахи .

         .....   ......   .....  -- це риби .

         .....   ......   .....  -- це комахи .

 

2   Пошир речення однорiдними членами , замiнюючи видiленi слова конкретними

    предметами .

         Обабiч дороги ростуть G кущi H .

         У садах зрiють G фрукти H .

         Учнi допомагають збирати G овочi H .

         На клумбах цвiтуть G квiти H .

         В гущавинi лiсу здiймають галас G птахи H .

 

3   Спиши текст , поставивши поданi у дужках слова за змiстом .

            Край села стояла (просторий , свiтлий , чистий) школа . Вона

         потопала (в зелень , дерева , квiти). Навколо неї шикувалися ряди

         (липи , каштани , горобина). А в шкiльному саду росли тоненькi сад -

         жанцi (яблунi , грушi , вишнi). Пришкiльна дiлянка буяла (соняшник ,

         гречка , картопля). Клумби красувалися (троянди i жоржини).

 

4   Запиши i пiдкресли однорiднi члени речення i сполучник , яким вони

    поєднуються.

         Вишита колоссям i калиною ,

         Вигойдана спiвом солов`я ,

         Звешся веселково Україною ,

         Нене зачарована моя.

 

5   Запиши i пiдкресли однорiднi члени i слова , вiд яких вони залежать

         Люблю я Бога , маму , тата ,

         Люблю село , де рiдна хата ,

         Люблю ту школу , де я вчуся ,

         Люблю ту церкву , де молюся.

 

6   Спиши текст. Пiдкресли однорiднi члени речення iз залежними словами.

         Ми -- українцi. Мова наша українська. Це мова , якою ми розмовляємо ,

         без якої не мислимо свого iснування. Вона прекрасна , багата , мело-

         дiйна. Тому не дивно , що нашу мову називають солов`їною.

 

7   Спиши речення i постав , де необхiдно роздiловi знаки.

    Пiдкресли однорiднi члени речення.

         Вмiння i труд все перетруть .

         Добре слово говориться не язиком а душею i серцем.

         Наука в лiс не веде а з лiсу виводить.

         Стараннiсть i труд до мети ведуть.

         Вовк старiє але не мудрiє.

         Слухай багато а мало говори.

         Золото й срiбло не старiють батько й мати цiни не мають.

 

8   Поєднай словосполучення за допомогою сполучникiв    а  ,   але  .

         Щебече , як соловейко ...              курей бачить

         Лисиця спить ...                       нiкого не бачить

         В душу в`ється ...                     кусає , як гадюка

         Дивиться звисока ...                   в кишеню лiзе

 

9   Прочитай текст. Замiни всi речення одним i запиши його.

         Прийшло лiто. Настали довгожданнi канiкули. Ми поїхали на екскурсiю

         до Києва.

 

10  З двох простих речень утвори i запиши одне складне.

    Пiдкресли граматичну основу.

         Зiйшло сонце. Туман розвiявся.

         Блиснула блискавка. Загримiв грiм.

         Настав травень. Зацвiли каштани.

         Повiяв свiжий вiтерець. По небу попливли легенькi хмарки.

 

------------------------------------------------------------------------------

                           IМЕННИК .

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Прочитай текст , випиши iменники , визнач їх рiд i число .

            Хлiб . Яке коротке слово . Всього чотири лiтери , а скiльки в ньо-

         му тепла . З хлiбом пов`язано так багато у нашому життi , що цей

         необхiдний продукт харчування став символом працi та миру . Яке це

         щастя бути хлiборобом , сiяти зерно у щедру землю , прикрашати її .

 

2   Спиши текст . Пiдкресли слова , вжитi в переносному значеннi .

         Прийшла до берiз осiнь . Принесла їм золотi стрiчки . Вплели берези

         стрiчки в зеленi коси . Смiються сонячнi зайчики , а берези сумують .

 

3   Спиши текст , замiсть крапок постав потрiбнi iменники . Визнач вiдмiнок

    iменникiв в однинi .

            Маленьке оленятко вперше вийшло з ..... на луки . Хитаючись на

         високих ..... , воно здивовано озиралось навкруги . Зеленi луки

         нагадували оксамитовий .....  . То тут , то там червонiли голiвки

         .....  . На тоненьких нiжках похитувались бiленькi .....  .

4   Використай iменники , поданi у дужках , у потрiбнiй формi .

    Визнач їх вiдмiнок .

         Прочитати в (книга) ,               пастись у (луг) ,

         в теплiй (шапка) ,                  сидiти на (берег) ,

         написати (подруга) ,                годинник на (рука) ,

         дати (бiлочка) ,                    черевик на (нога) .

 

5   Спиши текст . Визнач вiдмiнок iменникiв .

            Колись нашi предки жили в печерах . Тодi вони прикрашали стiни ,

         кам`янi сокири i палицi малюнками . Давнi люди читали їх так , як ми

         читаємо книжку . Сонце вони часто позначали кружечком чи квадратиком,

         землю -- прямими або хвилястими лiнiями . З цих малюнкiв поступово

         виник орнамент .

 

6   Спиши текст , ставлячи iменники , що в дужках , у множинi .

    Визнач вiдмiнок iменникiв .

         Нашi (предок) будували (замок) , щоб боронити рiдну землю . На горi

         вони ставили мiцнi (будiвля) , оточуючи їх кам`яним муром . На иурах

         були сторожовi (вежа). Добре вiдомi (замок) у Києвi , Львовi , Чер -

         нiговi . (Замок) треба берегти .

 

7   Запиши словосполучення , поставивши iменники в родовому вiдмiнку множини .

         Багато (вишня) ,                    чимало (заповiдь) ,

         кiлька (прiзвище) ,                 багато (озеро) ,

         немає (знання) ,                    не чув (розповiдь) ,

         багато (соловей) ,                  побачили (суддя) ,

         кiлька (вiкно) ,                    п`ять (столiття) .

 

8   Постав iменники , що в дужках , у потрiбному вiдмiнку .

    Усно назви вiдмiнок . Добери i запиши заголовок .

            У теплiй прозорiй (вода) , оточенiй зеленими (листки) , купалася

         прекрасна квiтка . Чистi , бiлi (пелюстка) , нiжна золота середина --

         все аж свiтилося (врода). Вiд тiєї (краса) й саме плесо (рiчка)

         здавалося казковим , таємничим .

 

9   Прочитай текст. Запиши його , поставивши замiсть крапок потрiбнi iменники.

         Маленьке оленятко вперше вийшло з..... на луки. Хитаючись на високих

         ..... , воно здивовано озиралось навкруги. Зеленi луки нагадували

         оксамитовий .....  . То тут , то там червонiли голiвки .....  .

         На тоненьких нiжках похитувались бiленькi .....  .

 

10  Вмпиши iменники жiночого роду в родовому вiдмiнку однини.

         Перед дощем квiти мальви , гвоздики , фiалки , бiлої лiлiї закри -

         ваються. Блищить листя лiщини -- на дощ. З`явилися крапельки на лис-

         тях верби , осокора , каштана -- буде дощ. Квiти заячої капусти на

         нiч залишаються вiдкритими -- вранцi буде дощ.

 

11  Спиши речення , ставлячи iменники , що в дужках , у мiсцевому вiдмiнку

    однини. Замiсть крапок допиши потрiбнi прийменники.

         ..... рiдному (край) нам весело жить.

         ..... Чорному (море) є острiв суворий , нiмий.

         Зацвiли каштани ..... моєму (мiсто) .

         Лиш ..... (труд) живе людина , а без труда її нема.

 

12  Спиши текст , поставивши iменники , поданi у дужках , в потрiбнiй формi.

         Добре (Лесик) (село). Йому все тут подобається : гнучка вишня (вiкно)

         сад (хата) , луги понад (рiка) i тиша. Особливо Лесить любить вечiрню

         (тиша).Мовчазно стоять дерева , сад , небо. Мерехтять (зоря).

         Шумить тiльки рiчка. Це ж симфонiя !

 

13  Запиши словосполучення , поставивши iменники в родовому вiдмiнку множини.

         Багато (вишня)          кiлька (прiзвище)          немає (знання)

         багато (соловей)        кiлька (вiкно)             п`ять (столiття)

         чимало (заповiдь)       побачили (суддя)           не чув (розповiдь)

 

14  Прочитай . Випиши iменники у множинi , видiли закiнчення.

         Де є краще ? Де милiше ?            Тут пшеницi золотi ,

         Як не на Вкраїнi ?                  Рiки молочнi ,

         Тут городи i сади ,                 Кавуни красносочнi ,

         Тут яблука й гарбузи ,              Худоба i птиця ,

         Тут олiя й буряки ,                 Усяка пашниця.

         Тут ягоди червонi ,

 

------------------------------------------------------------------------------

                                   ПРИКМЕТНИК

------------------------------------------------------------------------------

 

1   Спиши текст , вставляючи на мiсцi крапок пропущенi букви . Пiдкресли

    прикметники , вжитi в переносному значеннi .

            Бiлокоса чарiвниця з..ма примчала на бiлому конi у сади i парки .

         Торкнулася чарiвною паличкою в..рхiвок д..рев . I заiскрилися на них

         кр..шталевi шати . Срiбнi м..режанi намiтки , бiлi пишнi платтячка .

         На з..млi iскриться гаптований килим . У в..сокому холодному небi

         повiльно пл..вуть хмари , нiби в..ликi бiлi кораблi .

 

2   Склади текст з деформованих речень . Добери заголовок .

    Пiдкресли прикметники та визнач їх число i рiд .

         дiвчата , дуже , українськi , жiнки , i , вишивати , любили , рушники

         вважали , священними , рушники , вишитi

         квадрати , зображуванi, сонце, символiзували, землю , рослини , рiдну

         вишитим , поклонялися , предки , рушникам , нашi

 

3   Удоскональ текст , використавши прикметники поданi у дужках .

    Запиши утворений текст .

                                    Ранок

            Ранок пiсля ночi . Зiрки пiрнули в безодню неба . Пiднiмається

         туман . Тихо навкруги .

 

    ( лiтнiй , зимовий , ясний , короткої , довгої , теплої , холодної ,

      блiдi , яскравi , в синю , в темну , похмурого , ясного , безхмарного ,

      сивий , густий , блiдий ).

 

4   Прочитай словосполучення . До прикметникiв , вжитих у переносному значен-

    нi , добери прикметники з прямим значенням . Склади i запиши речення з

    будь-якою парою словосполучень .

         Гарячий привiт -- ..... , ......    Залiзна воля  -- ..... , ......

         Глибока нiч    -- ..... , ......    Кам`яне серце -- ..... , ......

         Свiтла думка   -- ..... , ......

 

5   Прочитай вiрш . Випиши прикметники-антонiми .

         Розкiшний степ... Убогi села ...

         Це ти мiй краю чарiвний ?

         Мiй рiдний край такий веселий ,

         Мiй рiдний край такий сумний .

 

6   До поданих прикметникiв добери антонiми . З одним iз них склади i запиши

    речення

         Глибокий -- ...               Мiлководний -- ...

         Порожнiй -- ...               Вiдважний   -- ...

 

7   Прочитай вiрш i спиши його . Пiдкресли синонiми .

         Вивчайте мову українську --

         Дзвiнкоголосу , нiжну , чарiвну ,

         Прекрасну , милу i чудову ,

         Як материнську пiсню колискову .

 

8   До поданих слiв добери синонiми . З одним iз них склади i запиши речення .

         Мiцний , ...               Блакитний , ...

         Акуратний , ...            Виразний , ...

         Балакучий , ...            Високий , ...

 

9   До словосполучень добери синонiми з префiксом  -без .

    З одним iз словосполучень склади i запиши речення .

         Ясне небо -- безхмарне небо .

         Правильна вiдповiдь -- ...  ...

         Жорстокий вчинок -- ...  ...

         Вiчна пам1`ять -- ...  ...

 

10  Доповни речення порiвняннями . Запиши .

         У студенiй високостi народилися снiжинки i летять на землю в гостi ,

         мов ...  ...  . Усе було вкрите снiгом , мов ...  ...  .

         I у полi , i в лiску закружляли у танку цi малесенькi снiжинки ,

         мов ...  ...  .

 

11  Склади текст з деформованих речень . Добери до нього заголовок .

    Пiдкресли прикметники , визнач їх число i рiд .

      дiвчата , дуже , українськi , жiнки , i , вишивати , любили , рушники

      вважали , священними , рушники , вишитi

      квадрати , зображуванi , сонце , символiзували , землю , рiдну , рослини

      вишитим , поклонялися , предки , рушникам , нашi

 

12  Спиши . Пiдкресли однорiднi члени речення i слова , з якими вони зв`язанi.

                        Соловейко

         Соловей гарний i грацiозний птах . В нього високi лапки , тонкий

         дзьоб i великi очi . Спинка рудувато бура , грудка свiтло-сiра з

         ледь помiтними , зеленими цяточками , черевце бiле . Хвiст досить

         довгий , рудий . Пiр`я м`яко , щiльно прилягає до тiла . Соловей

         дуже моторний , спритний , пересувається по землi стрибками .

 

13  Поданi словосполучення замiни за зразком i запиши .

         Галявина в лiсi -- лiсова галявина .

         Пiснi солов`я --           Кора дуба --

         Заростi очерету --         Поля пшеницi --

         Хлiб iз жита --            Плаття iз шовку --

         Шафп для книг --           Книга з бiблiотеки --

 

14  Удоскональ текст , використавши прикметники поданi в дужках .

    Запиши утворений текст .

         Ранок пiсля ночi . Зiрки пiрнули в безодню неба . Пiднiмається

         туман . Тихо навкруги .

 

         ( лiтнiй , зимовий , ясний ; короткої , довгої , теплої , холодної;

         блiдi , яскравi ; в синю , в темну ; похмурого , ясного , безхмар-

         ного ; сивий , густий , блiдий ; )

 

------------------------------------------------------------------------------

                    ВIДМIНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКIВ В ОДНИНI

------------------------------------------------------------------------------

1   Запиши текст i добери до нього заголовок . Слова , що в дужках ,

    постав у потрiбному числi , родi , вiдмiнку .

           Мальовничi села на (квiтуча) Полтавщинi . Кожна хата в кожному селi

         визирає з (рясний , яблуневий , вишневий) цвiту . Але ви минаєте

         (мальовничий) село i зразу за ним знову ж милуєтесь (квiтуча) яблу-

         нею , заглядаєтесь на (бiленька) вишню , принюхуютесь до (пахуча)

         сливи . То красується (фруктове) сад .

           А далi розкинулось (широкий) поле . Воно також виграє (барвистим)

         цвiтом. I хочеться подякувати (полтавська) землi за (чарiвна) красу

         та вроду , за (щедре) врожай.

 

2   Спиши , вставляючи у словах , поданих у дужках , потрiбнi закiнчення.

    Пiдкресли прикметники , видiли в них закiнчення , визнач число i вiдмiнок.

         Серед (дитячий) iграшок та виробiв (народний) мистецтва часто трап -

         ляються (керамiчний) пташки , колиски , баранчики. Це -- (дитячий)

         свистульки. На них можна виконувати (простий) мелодiї. Дiти люблять

         (яскравий) i (цiкавий) iграшку.

 

3   Пiдкресли прикметники i визнач у них число , рiд i вiдмiнок.

         Нахиляє дуб високий

         серед пишної долини

         вiти дужi i високi

         до червоної калини.

 

4   Запиши словосполучення , поставивши прикметники у вiдповiдних вiдмiнках.

    Видiли закiнчення. Склади i запиши реченя з будь-яким словосполученням.

         У (синiй) небi.            У (поржнiй) коридорi.

         (Осiннiй) ранку.           У (домашнiй) завданнi.

         (Лiтнiй) вечора.           В (останнiй) рядi.

         (Раннiй) осiнню.           (Художнiй) фiльму.

 

5   Вiд iменникiв утвори прикметники з суфiксами  -ськ , -зьк , -цьк.

    Склади словосполучення .

         Київ , Тернопiль , Україна , козак , Львiв , чумак , Полiсся .

 

6   Прочитай текст . Запиши , вставляючи суфiкси  -ськ , -зьк , -цьк .

         У вiй...овiй музицi україн...их козакiв була поштрена дерев`яна

         труба , що звалась сурмою , або коза...ою трубою. Це був сигнальний

         iнструмент вiйська Запорi...ого.

 

7   Добери по кiлька iменникiв до прикметникiв :

         калинова , калинове , калиновий , калиновi .

 

8   Утвори прикметники вiд iменника  "калина" . Введи їх у речення i запиши .

         З ..... вуст молодої дiвчини зринає задушевна пiсня.

         Хлопчик на ..... сопiлцi виводить нiжну пiсню.

         ..... чай допомагає вiд простуди.

         У багатьох селах України зустрiчаються ще ..... гаї.

 

9   Прочитай текст. Замiсть крапок встав пропущенi прикметники.

    Видiли їх закiнчення , визнач вiдмiнки.

         Зима. Чи всi рослини сплять у ..... лiсi ? Товста ..... ковдра i ....

         килим ..... листя надiйно вкрили ..... землю вiд ..... морозiв.

         Вона волога i ..... пiд снiгом. Сплять кущi i ..... дерева.

         Але й тепер вони дихають. Глибоко в землi кiнчики їхнiх коренiв

         потихеньку працюють. Вони смокчуть ..... земнi соки i спрямовують їх

         у стовбур i гiлля.

 

Переглядів: 4274 | Додав: манюня | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar